Nem csak számunkra idegesítő a jelenség, végre egy gyártó tesz is ellene.
Az ügyfélszolgálati ügyintézés legtöbbször nem tartozik a kedvenc időtöltésünk közé. Ha személyesen megyünk be várakozni kell, sokan vannak előttünk, nem tudjuk megvárni, amíg tudnak minket fogadni. Ezért sokan választjuk a telefonos intézedést, ezzel időt és energiát spórolunk meg. Persze ennek is megvannak a hátrányai, de minden bizonnyal kiemelkedik közülük a munkatárs kapcsolása előtti várakoztató zene.
Valahogy nem arra vágyunk, hogy egy kellemes - bár legtöbbször inkább idegesítő - dallamot hallgassunk, miközben alig bírjuk kivárni, hogy egy szakemberrel beszélhessünk. Ez a zene azért van, hogy a hívó fél ne gondoljon arra, hogy valami technikai probléma van, és nincs is hívásban, elvileg könnyebben telik az idő, és fenntartja a hívó figyelmét. Mindezek mellett pedig rendkívül bosszantó.
Az Asszisztens szolgáltatása elsőként az USA-ban képes lesz elnémítani a várakoztató zenéket, majd jelzi a hívó félnek, mikor valaki végre beleszólt a hívásba. Nyilván beletelhet pár másodpercbe, mire a hívó újból a kezébe tudja venni a közben letett mobilját, de az Asszisztens szól az ügyfélszolgálatosnak is, hogy várjon egy kicsit.
Ami kicsit aggasztó, hogy a közeljövőben nemcsak hogy kizárólag az USA-ban fog működni, de ott is csak Google Pixel mobilokon lesz elérhető. Jó kérdés, hogy mikor válhat széles körben elérhetővé, biztosak vagyunk, hogy a világ minden táján üdvözölnék ezt az újítást.